Recensioner av boken

Du har väl inte missat att det finns en ny upplaga av Guldläge på nätet?
Ta tillvara på tipsen från experterna och påbörja din resa mot toppen redan ikväll.

Guldläge på nätet, upplaga 3. Skriven av Michael Wahlgren och Magnus Bråth

 

Köp boken hos Pineberry – så bjuder vi på frakten!

Köp Guldläge på nätet här

 

Sydsvenskan, Anders Ekström (@andreasekstrom)

”På 107 sidor får den som är intresserad en rak och okonstlad introduktionskurs i hur man gör sin webbsida mer attraktiv för Google, och därmed placerar sig bättre i sökresultaten…Men finns det då, så här långt, något som helst skäl för en ”vanlig” medborgare och nätanvändare att bry sig om den här boken, eller den här frågan? Ja, jag vill nog hävda det, trots allt. Därför att sökmotoroptimering är makt.”

http://www.sydsvenskan.se/digitalt–teknik/andreas-ekstrom-noden-av-att-forsta-sokmotorerna/

 

Tommy K Johansson (@tkj) – en Sveriges främsta bloggare inom teknik och Internet

”…språket i boken lättförståeligt. Man slänger sig inte med en massa facktermer till höger och vänster, och i de fall man gör det finns det ett kort lexikon i slutet av boken som förklarar orden. Förutom att språket är begripligt är även tipsen enkla att förstå. Ofta visar författarna dels hur du genomför en form av sökmotoroptimering, och dels förklarar varför du ska göra det samt visar på ett konkret exempel.”

http://blogg.tkj.se/guldlage-pa-natet-sokmotoroptimering

 

Anders Karlsson (@AndersIvar) – E-handlare & Sökmotoroptimerare

”Driver du webbutik är det här ett riktigt bra verktyg under förutsättning att du är intresserad av sökmotoroptimering, vilket du borde vara om du är e-handlare. Med denna boken som ledsagare så kommer du komma långt på egen hand, men glöm inte bort att det krävs en hel del testande och att du tar det lugnt och försiktigt, för annars kan det gå riktigt illa, vilket dom också nämner i boken.”

http://www.andersivar.se/sokmotoroptimering/guldlage-pa-natet-sokmotoroptimering-alla-med-en-twist

 

Katrin Lundgren (@KodmyranKatrin)  – E-handlare

”Boken är lättläst och går igenom grunderna inom sökmotoroptimering på ett pedagogiskt sätt. Den presenterar  hur man ska analysera det som bör göras, och vad man man bör tänka på, för att få bäst avkastning på sitt jobb. Boken går också lättförståeligt igenom det som är viktigt att jobba med och hur man gör det på ett översiktligt plan.”

http://e-handelstankar.se/tips-till-dig-som-ska-borja-sokmotoroptimera-din-webbshop

 

Petter Hedman (@PetterHedman) – Sökmotoroptimerare

”Jag tycker att det är en bra bok och den är mycket enkel att läsa. Du kan ta till dig saker hela tiden och jag tror att en nybörjare faktiskt direkt kan börja att förbättra sin egen sajt utan andra källor än denna boken. Det är starkt av Magnus och Michael att skriva en såpass enkel bok om detta numera mer komplexa ämnet.”

http://sokmotoroptimering24.se/2014/recension-guldlage-pa-natet

 

Jonathan Björkskog (@JonathanBJ) – Sökmotoroptimerare

”Det jag gillade mest med boken var att den var systematisk, som man bör vara när man gör sökmotoroptimering. Den riktar in sig på processer och riktiga ToDo’s och inte flams och svammel och ”det här kanske funkar i framtiden”, samt att den var övergripande över flera områden såsom sälj, teknik och text.”

http://jonathanbjorkskog.se/guldlage-pa-natet-ocksa-for-nyborjare-pa-sokmotoroptimering

 

Daniel Johannisson (@DJohannisson) – Försäljningschef

”Satte mig direkt när jag fick hem boken med en kopp kaffe i soffan och läste den i ett streck. För mig som arbetar dagligen med sökmotoroptimering så blir det utöver nöjet att jag gillar både att läsa och har en förkärlek till seo ett bekräftande av min egen syn på seo.”

 

Victor Kaugesaar (@kaugesaar) –  Sökmotoroptimerare

”Jag skulle vilja likna denna bok med Dan Glimnes ”Pokerhandboken”. Simpelt och grundläggande. Guldläge på nätet är för SEO vad Pokerhandboken var för pokerboomen i Sverige.”

 

Björn Sennbrink – Webbkonsult

Guldläge på nätet upplaga 1

”Det som jag gillar är dock hur boken sätter ord och beskrivningar på saker som är självklara för mig, men som inte är lika självklara för mina kunder. Boken fungerar alltså både som kunskapskälla och som resurs för marknadsföring.”

http://bjornsennbrink.se/boktips-dig-som-vill-borja-med-sokmotoroptimering/ 

 

Aaron Axelsson (@standardaaron) – Sökmotoroptimerare

”Det är en lättläst och snabb bok, du tar dig lätt igenom den på en kväll och det behövs i princip inga förkunskaper…Det är 200 väl investerade kronor att köpa Sveriges första riktiga bok om sökmotoroptimering.”

 

Andreas Bard (@andreasbard) – Internetentreprenör

”Guldläge på nätet är en lättläst och pedagogiskt skriven bok som går igenom grunderna inom sökmotoroptimering. Jag skulle säga att den passar utmärkt att ha som uppslagsbok för dig som precis börjat med SEO. ”

http://www.bard.nu/lasa-bocker-om-sokmotoroptimering/

 

Christian Rudolf (@RudolfChristian) – Sökmotorkonsult

”Det du troligen inte vet är att det just nu behövs 20 personer med kunskaper inom sökmotoroptimering för omgående anställning i Stockholm. Du skulle vara en toppkandidat till dessa junior SEO-jobb om du, läste Guldläge på Nätet och började göra SEO på det sättet som du läst i boken.”

http://disruptive.nu/2014/03/17/guldlage-pa-natet-en-vag-ut-ur-arbetslosheten/

 

Håkan Liljeqvist (@hakanliljeqvist) – Entreprenör

”Bokens upplägg är enligt mig enkelt, okomplicerat och kan med lätthet omvandlas till ett praktiskt utförande av sökmotoroptimerande. Redan i förordet så tar författarna läsaren i handen och tar honom eller henne sedan metodiskt igenom processen det innebär att sökmotoroptimera på ett korrekt och bra sätt. Språket är ovanligt bra för att vara en svensk fackbok och för egen del så lyckades jag läsa igenom den på mindre än en dag.”

http://www.hakanliljeqvist.se/guldlage-pa-natet-boken-som-gor-sokmotoroptimering-begripligt-alla

 

Peter Ahlgren (@peter_ahlgren) – Webbutvecklare

”Jag tycker det känns som en bra guide för att komma igång med sitt optimeringsarbete, och man kan enkelt gå på djupet genom andra kanaler i de områdena man känner att man behöver satsa mer på. Jag tycker att det är en bra förstabok inom området, och man kan enkelt komma igång i sitt arbete efter att ha läst den.”

 

BTJ-häftet, lektör David Björklund

”De tar också kål på några myter från internets barndom, som att man måste skriva kort på webben (det måste man inte alls) och att en sökmotorvänlig sajt inte kan kombineras med besökarvänlighet (det kan den visst). En lättillgänglig och användbar bok som många kan ha nytta av.”

 

Dagens Analys, Christer Pettersson (@christerp)

”De tvåhundra kronor du borde investera i SEO genom att köpa Guldläge på nätet till dig själv eller till någon eller alla kollegor på din arbetsplats kan bli den bästa marknadsföringsinvesteringen du gör under 2016!”

http://www.dagensanalys.se/2015/12/arets-bok-for-alla-digitala-marknadsforare/

 

David Wigg, Sökmotoroptimerare (@davidwigg)

”Guldläge på nätet är en bok som jag ofta rekommenderar till alla som vill lära sig mer om sökmotoroptimering. Den går igenom allt från hur en Google-bot fungerar till hur man ska tänka när man ska köpa sökmotoroptimering till sin verksamhet.”

SEO-boken Guldläge på nätet upplaga 2

 

Anna Nord, Behavioural scientist (@annajosefinnord)

”Jag gillar hur författarna inte komplicerar till det. Dom skriver på ett sätt som gör det lätt att förstå innebörden av sökmotoroptimering, vilka saker som är viktigast och alla möjligheter som finns.”

http://www.mockidikk.se/post/guldlage-pa-natet-en-recension

 

Johan Hummelgård, Skribent och företagare (@skribentusAB)

”Jag vill påstå att boken även är perfekt för dig som INTE är intresserad av SEO. Det är en perfekt bok även för dig som INTE är digital marknadsförare…I mina ögon är nämligen boken en slag minihandbok i ”att köpa SEO”.”

http://www.skribentus.se/contentisking/guldlage-pa-natet-3-las-innan-du-koper-seo/

 

Ehandelstips, Christer Pettersson (@christerp)

”Så ska du läsa en marknadsföringsbok under 2017 – läs nya upplagan av Guldläge på nätet av Magnus Bråth och Michael Wahlgren, två riktiga SEO-rävar som på 136 sidor delar med sig av sina bästa SEO-tips på en nivå som alla läsare kan ta till sig.”

http://ehandelstips.se/index.php/seo-bok-alla-digitala-marknadsforare-ny-upplaga//

 

Tony Hammarlund, Digital marknadsförare (@TonyHammarlund)

”Guldläge på nätet är lättläst och du kommer utan problem igenom den under en kväll eller två. Boken är ett perfekt sätt att lära sig grunderna inom sökmotoroptimering, inte minst för dig som marknadsförare.”

https://tonyhammarlund.io/guldlage-pa-natet/